אבחון פסיכו דידקטי הינו אבחון מקיף ורחב שמטרתו לבדוק את המקור לקשיים הלימודיים תוך התייחסות וברור המצב הרגשי והאינטלקטואלי .
האבחון הפסיכו דידקטי במכון האביב מתבצע על ידי פסיכולוגים חינוכיים בעלי ניסיון רב בהעברת אבחונים בכל הגילאים.
מתי כדאי לבצע אבחון פסיכודידקטי?
- כאשר ישנה מורכבות של קשיים וברור שתפקודו הלימודי של הנבדק מושפע מגורמים אחרים כגון מצב רגשי, בעיות התנהגות וקשיי קשב וריכוז.
- כאשר יש צורך בהתאמות לבגרויות ברמה 2 וברמה 3.
- כאשר יש מקום לשקול מסגרת לימודית מותאמת ליכולותיו של התלמיד.
מתי כדאי לבצע תת אבחון גם במתמטיקה ואנגלית?
כאשר קשייו של הילד במקצועות אלו מרמזים על כוון של לקות למידה .
כיצד מתבצע האבחון הפסיכו דידקטי במכון האביב?
שלב 1) ראשית נשלחים שאלונים למילוי על ידי ההורים והמסגרת החינוכית.
שלב 2) ההורים מוזמנים לאינטייק . החל מגיל 12 אנחנו מזמינים גם את הנער/ה. בשיחת האינטטייק עם הפסיכולוג אוסף הפסיכולוג מידע באשר לרקע ההתפתחותי החינוכי והמשפחתי.
שלב 3) מתקיימות שלוש פגישות ארוכות עם הנבדק שבהם מועברים לו מבחנים שונים. ישנה חשיבות בפיצול האבחון למספר מפגשים כדי לעמוד בצורה מדוייקת על התנהלותו של הנבדק. כמו כן ילדים עם קשיי קשב וריכוז יתקשו לשבת לאורך זמן.
שלב 4) לאחר שמסתיים החלק של האבחון הפסיכולוג מעבד ומנתח את כל המידע שנאסף ועורך אותו לכדי סיכום אבחון מפורט ומנומק בהתאם לדרישות משרד החינוך .
ההורים והנער/ה מוזמנים לפגישת משוב שבה נמסר להם סיכום האבחון, חוות הדעת והסבר על הממצאים כולל המלצות לגבי הדרכים להתמודדות עם הקשיים, התאמות והקלות בדרכי היבחנות .
אילו מרכיבים נבדקים באבחון פסיכו דידקטי?
רמת הקריאה והבנת הנקרא, רמת אינטליגנציה, תפיסה וזיכרון חזותיים, זיכרון שמיעתי, תפקודים ניהוליים, מצב רגשי, הבנה וחשיבה חשבונית.
לעומת האבחון הפסיכודידקטי, האבחון הדידקטי יתבצע כאשר הקשיים הם לימודיים בעיקרם, למשל קושי בקריאה, בכתיבה, בהבעה, בחשבון או בשפות זרות. מטרת האבחון הינה לעמוד על מקורות הקושי ולבחון מהם הדרכים המתאימות לקדם את הילד כולל בניית תוכנית להוראה מתקנת אשר מותאמת לצורכי התלמיד.