03-5585147 רח' ירושלים 39, קניון קרית אונו
  • Facebook
מכון האביב
  • מי אנחנו?
    • הצוות שלנו
  • שירותי המכון
    • טיפולים
      • ביו-פידבק
      • ריפוי בעיסוק
      • הוראה מתקנת
      • טיפול באמצעות משחק – Play Therapy
      • טיפול פסיכולוגי
      • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
      • תרפיה באומנות ובמוזיקה
      • טיפול בסביבה רב חושית מבוקרת
      • טיפולי שיאצו וטווינה
      • טיפול בתקשורת ושפה – קלינאות תקשורת
      • טיפול הדרכת הורים
      • טיפול דיאדי
    • קבוצות טיפוליות במכון האביב
    • אבחונים שונים במכון האביב
    • סדנאות
    • יועץ רפואי ומומחה לאלרגיה
  • מאמרים
  • שאלות ותשובות
  • ממליצים
  • הניוזלטרים שלנו
  • צרו קשר
    • הצהרת נגישות
  • מי אנחנו?
    • הצוות שלנו
  • שירותי המכון
    • טיפולים
      • ביו-פידבק
      • ריפוי בעיסוק
      • הוראה מתקנת
      • טיפול באמצעות משחק – Play Therapy
      • טיפול פסיכולוגי
      • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
      • תרפיה באומנות ובמוזיקה
      • טיפול בסביבה רב חושית מבוקרת
      • טיפולי שיאצו וטווינה
      • טיפול בתקשורת ושפה – קלינאות תקשורת
      • טיפול הדרכת הורים
      • טיפול דיאדי
    • קבוצות טיפוליות במכון האביב
    • אבחונים שונים במכון האביב
    • סדנאות
    • יועץ רפואי ומומחה לאלרגיה
  • מאמרים
  • שאלות ותשובות
  • ממליצים
  • הניוזלטרים שלנו
  • צרו קשר
    • הצהרת נגישות
מכון האביב
  • מי אנחנו?
    • הצוות שלנו
  • שירותי המכון
    • טיפולים
      • ביו-פידבק
      • ריפוי בעיסוק
      • הוראה מתקנת
      • טיפול באמצעות משחק – Play Therapy
      • טיפול פסיכולוגי
      • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
      • תרפיה באומנות ובמוזיקה
      • טיפול בסביבה רב חושית מבוקרת
      • טיפולי שיאצו וטווינה
      • טיפול בתקשורת ושפה – קלינאות תקשורת
      • טיפול הדרכת הורים
      • טיפול דיאדי
    • קבוצות טיפוליות במכון האביב
    • אבחונים שונים במכון האביב
    • סדנאות
    • יועץ רפואי ומומחה לאלרגיה
  • מאמרים
  • שאלות ותשובות
  • ממליצים
  • הניוזלטרים שלנו
  • צרו קשר
    • הצהרת נגישות
  • מי אנחנו?
    • הצוות שלנו
  • שירותי המכון
    • טיפולים
      • ביו-פידבק
      • ריפוי בעיסוק
      • הוראה מתקנת
      • טיפול באמצעות משחק – Play Therapy
      • טיפול פסיכולוגי
      • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – CBT
      • תרפיה באומנות ובמוזיקה
      • טיפול בסביבה רב חושית מבוקרת
      • טיפולי שיאצו וטווינה
      • טיפול בתקשורת ושפה – קלינאות תקשורת
      • טיפול הדרכת הורים
      • טיפול דיאדי
    • קבוצות טיפוליות במכון האביב
    • אבחונים שונים במכון האביב
    • סדנאות
    • יועץ רפואי ומומחה לאלרגיה
  • מאמרים
  • שאלות ותשובות
  • ממליצים
  • הניוזלטרים שלנו
  • צרו קשר
    • הצהרת נגישות
איך נסייע לילדים שלנו להעצים את הדימוי העצמי / אביבה דלאל
26 בינואר 2015 13:07 סגור לתגובות על איך נסייע לילדים שלנו להעצים את הדימוי העצמי / אביבה דלאל

כולנו יודעים כמה חשוב שיהיה לילדינו דימוי עצמי חיובי אבל מה זה בעצם?

"דימוי עצמי" הינו האופן בו אנו תופסים את התכונות והיכולות שלנו. ההנחה היא כי דימוי עצמי מתבסס על התפיסה שלנו את עצמנו בחמישה תחומים מרכזיים: אישיותי, גופני, מוסרי, משפחתי וחברתי. "הערכה עצמית" לעומת זאת, הינה הדרך שבה אנו מעריכים את עצמנו ואילו "ביטחון עצמי" הינו היכולת שלנו לסמוך על עצמנו, על כושר השיפוט שלנו, על כוחנו ועוד. הדימוי העצמי של הילדים שלנו מתפתח החל מיום היוולדם ומושפע מגורמים שונים, ביניהם: חוויות והתנסויות, אינטראקציות בינאישיות כולל פידבקים מהסביבה הקרובה, השוואה לקבוצת השווים, אמונה פנימית של הילד לגבי יכולותיו ונורמות חברתיות . לדימוי העצמי של הילדים שלנו, השפעה מכרעת על מסלול חייהם. הדימוי העצמי ישפיע על ההתנהגות שלהם בחברה, על בחירת המטרות והיעדים שלהם בחיים ועל הדרך שבה אחרים יתפסו אותם.

פגיעה בדימוי עצמי יכולה להיות כתוצאה מביקורת הרסנית שהאדם קיבל בילדותו והובילה לפגיעה בדרך בה הוא רואה את עצמו. ראוי לציין כי ילדים מאוד פגיעים מול ביקורת שלילית שמתקבלת מדמויות סמכותיות משום שאין להם עדיין יכולת להעריך אם הביקורת נכונה או לא. הדימוי העצמי והביטחון העצמי הם בעיקר תחושה אישית שאינה תמיד מדויקת, אינה בהכרח מבוססת על עובדות וכמובן שאינה אובייקטיבית. נשאלת השאלה האם אנחנו כהורים יכולים להשפיע על הדימוי והביטחון העצמי של ילדינו? והתשובה היא כן!! אך נדרשת לכך מודעות והתגייסות, סבלנות, הכלה ויכולת רבה לשליטה עצמית.

אם כך איך נטפח דימוי עצמי גבוה וביטחון עצמי אצל ילדינו:
נשתף אותם בהחלטות ונתייחס ברצינות לרעיונות שהם מעלים. נחזק אותם על ההצלחות אך גם על המאמצים שעשו גם אם לא נשאו פרי. נתייחס לכישלון- כמקור ללמידה. נטמיע בהם את התפיסה כי לעיתים כישלון הוא שלב חשוב בדרך להצלחה.
נעצים וניתן מקום לתחומי החוזק שלהם. למשל מוזיקה, תיאטרון, בישול ועוד. נדרבן אותם לגלות אחריות אישית ותרומה לסביבה, זה יחזק אצלם התחושה שהם משמעותיים לסביבה החברתית. נסייע להם לפתח את יכולת הבחירה: מה טוב לי? מה אני רוצה? מה אני מעדיפה? נסייע להם לבנות דיבור פנימי חיובי ונקפיד כמבוגרים לתת להם דוגמה אישית. נפעל לחיזוק האמונה שלהם ביכולותיהם, תוך מתן משימות ואחריות תואמי גיל. נדריך אותם ונסייע להם לקבוע מטרות ויעדים ריאליים ולהגדיר מדדי הצלחה. נסייע לילד לגייס כוחות כדי להצליח. והכי חשוב שאנחנו, ההורים שלהם, נעניק להם תמיכה ואהבה רבה ללא תנאי.

אביבה דלאל – מנהלת מכון האביב, הינה עובדת סוציאלית, מטפלת קוגניטיבית התנהגותית ומוסמכת לטיפול בחדר
הסנוזלן. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מטעם אוניברסיטת חיפה ותואר שני בתוכנית שוורץ לגיל הרך
מטעם האוניברסיטה העברית.

שיתוף

תגובות

תגובות

« הקודם
הבא »
קטגוריות
  • אבחונים במכון האביב

  • אוטיזם

  • הורות ומשפחה

  • הפרעות קשב וריכוז ADHD

  • הפרעת תקשורת

  • טיפולים במכון האביב

  • טיפים לגילאי +45

  • ילדים

  • מאמרים

  • מאמרים רפואיים

  • מוטוריקה ותחושה

  • סדנאות

  • סנוזלן - סביבה רב חושית

  • ריפוי בעיסוק

  • רפואה משלימה

צרו קשר למידע נוסף
הצטרפו לניוזלטר שלנו
דוא"ל *
שם *
טלפון נייד
יצירת קשר

כתובת: רח' ירושלים 39 ( פינת רח' שלמה המלך 37), קריית אונו
*המכון נגיש לכל בעלי מוגבלויות

טלפונים לפניות:

מכון האביב: 03-5585147

נייד: 054-4564432

דוא"ל:aavivcenter@gmail.com‏

כיצד להגיע?
סוטריה בפייסבוק
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות © מכון האביב | מגדל המרפאות הצמוד לקניון קרית אונו, רח' ירושלים 39 (פינת רח' שלמה המלך 37), קרית אונו
גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס