הטיפול בקשיים תחושתיים מערב הערכה כוללת של כל מערכות התחושתיות של הגוף – על ידי שימוש בשאלונים מובנים וביצוע ראיונות של האנשים הרלוונטים בחיי הילד ותצפיות על תפקודו של הילד בסביבות שונות.
חלק חשוב מאד בטיפול בקשיים תחושתיים הוא חינוך והדרכה של האנשים המעורבים בחיי הילד לשם הגברת רווחת הילד והמשפחה. בנוסף על כך, בקליניקה תהיה התערבות במערכות התחושה השונות לשם הגברת רווחת הילד ויכלתו להשתתף בפעילויות תואמות גיל.
הטיפול באמצעות הסנוזלן
ייחודיותו של חדר הסנוזלן במכון "האביב" הוא בכך שהוא מהווה מעין "מעבדה" לבדיקת כל מערכת תחושה לחוד וההשפעה שלה על התפקוד.
שלא כמו בחיים הרגילים שלנו – שם אנחנו מופצצים בהמון גירויים בו זמנית על ערוצי תחושה שונים (אנחנו גם שומעים המון גירויים יחד עם זה שאנחנו רואים המון דברים, יחד עם העובדה שאנו מריחים ריחות שונים וכיוב') – הצמצום של החדר (העובדה שכולו מכוסה כריות לבנות, אטום לרעשים מבחוץ והעובדה שקיימים גירויים בודדים בו) מגביר את פניותו של הלקוח למה שקורה בחדר (אין כל כך הרבה מסיחים) ומאפשר בדיקה מובנית יותר של ההשפעה של גירויים שונים על תפקודו של הלקוח.
חדר הסנוזלן מהווה כלי טיפולי לכל דבר – וככלי שכזה ההחלטה להשתמש בו נמצאת אך ורק בידי המטפל. חשוב לציין כי בשל ייחודיותו של החדר והעוצמות התחושתיות שבחדר הסנוזלן – זמן השהות המומלץ בחדר הינו עד 20 דקות (לאחר המפגש בחדר הסנוזלן הטיפול ימשיך בחדר הטיפולים הרגיל).
בגלל אופיו של חדר הסנוזלן, השימוש בו בתור כלי טיפולי מתאים במיוחד לאוכלוסיות בעלות ליקויים תחושתיים שונים כגון ASD (אוטיזם), ADHD וקשיים בויסות חושי.
מאת: דבי שבט, מרפאה בעיסוק ב"מכון האביב"