ניהול זמן ב-4 צעדים הינו שיטה ייחודית לניהול זמן, הקושרת בין התנהלות נכונה של הילד עם הזמן שלו, לבין הישגיו הלימודיים.
במהלך הקניית השיטה, הילד לומד איך לקבוע סדרי עדיפויות, איך להתמודד עם עומס בלימודים ובמטלות היומיומיות ואיך ללמוד נכון למבחנים. השיטה מלמדת זיהוי ואבחון של מה חשוב ללמידה, הבחנה בין עיקר לטפל והתמקדות בעיקר – בזמן קצר.
השיטה מאפשרת גמישות והתאמה לכל ילד, לצרכיו הרגשיים וההתפתחותיים. השיטה מקנה העצמה משמעותית לילד ושליטה על הזמן שלו ועל לימודיו. תפקוד יומיומי על פי השיטה לניהול זמן ב-4 צעדים, מסייע להפחתת לחצים ומתחים, הפחתת עומס ומביא לשיפור איכות החיים בבית, במשפחה ובבית הספר. השיטה מאפשרת לכל הורה וילד לרכוש כלי מעצים שיש בו לסייע לילד לשפר הישגים באופן משמעותי ואף לעזור להורה בתקשורת היומיומית עם הילד. הילד מפנים את העקרונות לניהול זמן יעיל ומתמודד היטב ברמת המאקרו והמיקרו עם דרישות הלימוד שרק עולות וגוברות עם הזמן.
מקרה לדוגמא: דני ש"טבע" בים הדרישות והלחצים בבית הספר ולא ידע מהיכן להתחיל, היה מתוסכל מאד, כועס ובעל דימוי עצמי נמוך. עם הקניית השיטה לניהול זמן יעיל ב-4 צעדים, דני הבין כיצד לבנות נכון סדרי עדיפויות, כיצד להתמקד בעיקר ולשלוט בזמן. כתוצאה מכך, הוא הצליח במבחנים, ביטחונו העצמי עלה והוא הפך לחייכן, שמח בחלקו ומקובל על חבריו.
חשוב לזכור: כל צעד חשוב והכרחי לתהליך. בכל צעד הילד לומד איך לתכנן את הזמן, איך לארגן את שיעורי הבית שלו, איך להתמקד בחומרים למבחן ואיך לשלב פנאי וחברים באופן מאוזן ומהנה עם הלימודים. השיטה משלבת עקרונות מעולם הקואצ'ינג – האימון ומאפשרת אינטגרציה בין "אימון רגשי" – המחזק תהליכים פנימיים בעולמו של הילד, תפיסה והערכה עצמית לבין "אימון קוגניטיבי" – המדגיש יכולות למידה, חשיבה, שאלת שאלות ומציאת פתרונות. השיטה בנויה מן הקל אל הכבד, כאשר ייחודיותה בכך שהעקרונות המובילים בה הם אותם עקרונות יסוד המותאמים לגיל הילד, התפתחותו והדרישות הלימודיות.
אורית טינו פרץ – הינה מאמנת לניהול, מרצה ומומחית לניהול זמן.