תסמונת הילד המסורבל או DCD, כוללת בתוכה מגוון רחב של סימנים. ילדים המוגדרים מסורבלים יכולים להיות שונים זה מזה בהצגת סימנים שונים ובחומרת הבעיה. התסמונת נחשבת כחלק מרצף ה-CP. ילדים מסורבלים מדגימים לקות בתכנון תנועה, קושי בהתארגנות במרחב ואיחור באבני הדרך ההתפתחותיות. לעתים ההורים מדווחים על עיכוב התפתחותי בינקות או דילוג על שלבי התפתחות. לרוב הילדים המסורבלים רמה קוגניטיבית תקינה. לעתים קרובות הילד מודע לקושי מה שגורר אחריו חוסר שביעות רצון מעצמו ובהמשך הערכה עצמית נמוכה. בתחילת הלימודים בבית הספר יכולה להתגלות גם לקות למידה. יש חשיבות רבה לזהות את הילדים בהקדם ולתת להם מענה מתאים כדי למנוע את תחושת התסכול ואי הצלחה בהמשך.
הטיפול בפיזיותרפיה בשילוב שיטת ורדי מותאם לכל ילד לפי רמת התפקוד. בשיטת ורדי שהיא שיטה פיזית, אני עובדת עם הילד על מערכות הקואורדינציה השונות ממודעות גוף, שהיא היכולת להפעיל את אברי הגוף בהפרדה במרחב ועד תפיסה מרחבית, הקשורה בין היתר להתארגנות, וכן תרגול הצלבות ומעגלים. רוב הטיפול הוא דרך משחק והתנסות בתנועה על פי רמת הקואורדינציה והתכנים שמעניינים את הילד. עבודה דרך הגוף בצורה מותאמת משפרת ומארגנת את הגוף לתפקוד טוב יותר.